
Polski Alarm Smogowy
Kampania "Zobacz, czym oddychasz, zmień to" miała już piątą edycję, zakończyła się pod koniec marca. Piąty sezon grzewczy samochody z testerami powietrza jeździły po Polsce. Kampania wpływa na świadomość Polaków, także przez media. Zmienia podejście do ochrony klimatu, jest szeroko komentowana w mediach społecznościowych czy w mediach tradycyjnych. Dwie ostatnie kampanie pozwoliły dotrzeć do ponad 20 milionów Polaków.
– W sumie w ciągu pięciu lat byliśmy ponad 150 różnych miejscowościach. Nasza kampania to edukacja od podstaw – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego. – Jeździmy często do małych miejscowości, do wiosek. Przykładowo w ostatniej kampanii najbardziej czarne płuca odnotowaliśmy we wsi Osięciny na Kujawach, gdzie mieszka tam 3 tysiące osób. Wpłynęliśmy bez wątpienia na poglądy i na stanowisko mieszkańców małych wsi, ale też w zasięgu ogólnopolskim. Można powiedzieć, że każdy dorosły Polak dowiedział się o naszej kampanii, dowiedział się o tym, co robimy. I to jest chyba największy szeroki wpływ naszej kampanii "Zobacz, czym oddychasz" – podkreśla Siergiej.