Rośnie wiedza ekonomiczna studentów
W badaniach wyraźnie widać, że coraz większy odsetek studentów oszczędza wyższe kwoty, zaś coraz mniej studentów twierdzi, że nie oszczędza w ogóle. To są pozytywne, praktycznie przejawy tego, że podstawy wiedzy ekonomicznej i wiedzy finansowej w tej grupie rosną. To jest też szczególnie ważne chociażby w obliczu trwającego, ustanowionego przez Senat RP, roku edukacji ekonomicznej – który właśnie obchodzimy w Polsce. To jest okazja do tego, aby temat edukacji ekonomicznej i kompetencji finansowych na stałe wszedł na agendę ważnych spraw. Jest to istotne dla przyszłości nie tylko poszczególnych osób, czy gospodarstw domowych – ale także całej krajowej gospodarki.
– Pytanie o kompetencje finansowe polskiego społeczeństwa jest tematem, który od wielu lat zajmuje nie tylko nas, ale też wiele innych środowisk. Z tą wiedzą bywa różnie i studenci absolutnie nie różnią się od innych badanych – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Michał Polak, wiceprezes zarządu Fundacji Warszawski Instytut Bankowości. – Podobnie jak w przypadku innych grup wiekowych deklarują, że największym wyzwaniem dla nich w zakresie szeroko rozumianej wiedzy ekonomicznej są kwestie związane z cyberbezpieczeństwem. To być może budzić pewnego rodzaju zdziwienie. Studenci pomimo tego, że są bardzo aktywni w cyberprzestrzeni – zdają sobie sprawę, że nie zawsze potrafią się w każdej sytuacji odpowiednio zachować. Natomiast dla nas ważne jest to, że – jak wynika z tegorocznych wskazań – studenci zdają sobie sprawę, że wiedza ekonomiczna po prostu przydaje się w życiu. Oni deklarują i mają świadomość, że odpowiedni poziom wiedzy finansowej, wiedzy ekonomicznej może wpłynąć pozytywnie między innymi na zarządzanie własnym budżetem, ale także także na wyższe wynagrodzenie i większą konkurencyjność na rynku pracy. To są takie elementy, które studenci dostrzegają – podsumowuje Michał Polak.